The Washington Post published an article Thursday afternoon which promotes a list of alleged “Russian propaganda peddlers” that includes prominent sites such as The Drudge Report. The article, “Russian propaganda effort helped spread ‘fake news’ during election, experts say,”relies on two groups of researchers. The first is well-known think thank Foreign Policy Research Institute, the second an organization called PropOrNot. PropOrNot did not exist before 2016 and the executive director of the group would not release his name to “avoid being targeted by Russia’s legions of skilled hackers.”

PropOrNot claims to have monitored the internet to find purveyors of Russian propaganda. They identified more than 200 of these sites whose stories have been viewed more than 213 million times on Facebook and have a combined audience of at least 15 million Americans.

The list of alleged spreaders of Russian propaganda is on PropOrNot’s site and includes some questionable names. Alongside Pravda’s website is popular news-aggregation site The Drudge Report, as is anti-immigration site VDare. Max Blumenthal, a prominent liberal and son of Hillary Clinton ally Sidney Blumenthal, tweeted Thursday that there are “major progressive outlets” on the list. These outlets are ThruthOut and Black Agenda Report.
READ MORE